Tankerne bag

Bag Gastro Kantiner står erfarne kræfter fra kantinebranchen. Kræfter, der gennem længere tid har set undrende til, mens fokus i store dele af branchen er skiftet fra at være vendt mod markedet og kunderne til i højere grad at handle om interne forhold.

Med store udenlandske kapitalfondes indtog og opkøb i servicebranchen kommer fokus og ressourcer. Men der kommer også forventninger om vækst, besparelser og maksimering af værdi på den ofte meget korte bane.
Og når personalenormeringerne i køkkenet og rådighedsbeløbet på råvarer skal presses ned for at øge konkurrenceevnen, samtidig med at produktet skal være mere økologisk, bæredygtigt og klimavenligt, ja så opstår der et voksende spænd mellem det, kunderne bliver stillet i forventning og det, der er realistisk…og ordentligt, for den sags skyld.
Hos Gastro Kantiner vil vi gerne bryde med dette billede og finde tilbage til det, som vi synes det hele handler om; det kan kort skitseres med følgende 3 overskrifter – vores leveregler, som vi hver dag gør os umage for at følge:

Velsmag

  • Økologisk, plantebaseret, hyper-lokalt…eller noget helt fjerde – uanset skal det altid smage godt!
  • Vi vil hellere give vores gæster få, men store smagsoplevelser gennem et smalt sortiment, end vi vil servere noget, som er ligegyldigt
  • I gæstens øjne er vi aldrig bedre end vores seneste servering. Derfor gør vi os umage hver dag for at velsmagen skal spille hovedrollen

Respekt

  • Respekt for faglighed, mangfoldighed og kreativitet giver det rette team i vores køkkener. Og uden teamet er vi ingenting
  • Respekt omkring økologi, sæson, dyrevelfærd og lokale råvarer er ikke noget, vi vælger til. Det er vores udgangspunkt
  • Respekt for vores (om)verden betyder mange ting, såvel fokus på klimaaftryk gennem kødforbrug som at uddanne elever i en branche hvor der bliver stadig færre faglærte. Vi ved at begge dele er vigtige, selv om den ene sælger mere end den anden

Kunden (tilbage) i fokus

  • Vi spørger konstant os selv, om det vi gør, giver værdi for kunderne. Og hvis ikke vi kan svare “ja”, så spørger vi os selv, om vi fortsat skal gøre det
  • Vi tager beslutninger med udgangspunkt i kundernes tilfredshed – ikke i kapitalfondens dagsorden eller hvor meget leverandørbonus, der kan opnås
  • Vi måler vores succes i den værdi vi tilfører vores kunder
Vi ved godt, at disse leveregler betyder, at vi ikke er lige oplagte for alle virksomheder og det er ok. Men dem, som finder os interessante og deler vores holdninger, vil til gengæld få en samarbejdspartner fremfor en leverandør, som er interesseret i en lang og tæt relation og som har klart fokus på det, der er væsentligt, nemlig kunderne og den værdi vi hver dag skaber for dem.
”vi driver kantiner på en ordentlig måde, som tager udgangspunkt i kundens ønsker og behov”
Jakob Brønd
Grundlægger af Gastro Kantiner ApS
Scroll to Top