Bag Gastro Kantiner står erfarne kræfter fra kantinebranchen. Kræfter, der gennem længere tid har set undrende til, mens fokus i store dele af branchen er skiftet fra at være vendt mod markedet og kunderne til i højere grad at handle om interne forhold.
Med store udenlandske kapitalfondes indtog og opkøb i servicebranchen kommer fokus og ressourcer. Men der kommer også forventninger om vækst, besparelser og maksimering af værdi på den ofte meget korte bane.
Og når personalenormeringerne i køkkenet og rådighedsbeløbet på råvarer skal presses ned for at øge konkurrenceevnen, samtidig med at produktet skal være mere økologisk, bæredygtigt og klimavenligt, ja så opstår der et voksende spænd mellem det, kunderne bliver stillet i forventning og det, der er realistisk…og ordentligt, for den sags skyld.
Med store udenlandske kapitalfondes indtog og opkøb i servicebranchen kommer fokus og ressourcer. Men der kommer også forventninger om vækst, besparelser og maksimering af værdi på den ofte meget korte bane.
Og når personalenormeringerne i køkkenet og rådighedsbeløbet på råvarer skal presses ned for at øge konkurrenceevnen, samtidig med at produktet skal være mere økologisk, bæredygtigt og klimavenligt, ja så opstår der et voksende spænd mellem det, kunderne bliver stillet i forventning og det, der er realistisk…og ordentligt, for den sags skyld.